Zeilen - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Theo & Chris Aarsen - WaarBenJij.nu Zeilen - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Theo & Chris Aarsen - WaarBenJij.nu

Zeilen

Blijf op de hoogte en volg Theo & Chris

28 November 2012 | Nieuw Zeeland, Paihia


Voor vandaag hebben we een excursie welke opnieuw grensverleggend is. Ditmaal voor Chris. We gaan namelijk zeilen. Om 0930 hr moeten we de ferry nemen van Piahia naar Russel waar de zeilboot ons oppikt. Het is een stralende dag met een licht briesje. Ideaal weer om te gaan zeilen zonder al te veel rollen en stampen van de boot. Het is heel relax. Tegen de middag gaat “The Phantom” onze 15m lange zeilboot voor anker in een beschutte baai waar we aan land gaan om een wandelingetje te maken. Claudin (onze reisbegeleidster) gaat niet mee met het motorbootje maar zwemt naar de kust. Dat geeft sommigen het idee om na de wandeling terug te zwemmen naar de boot. Ik wil ook wel mee. Zo heb ik niet voor niets m’n zwembroek aangetrokken en bovendien lijkt het me best te doen. De Phantom ligt op een 200, 300 m van de kust en als ik thuis ga zwemmen doe ik altijd 1000m. Hoe moeilijk kan het dus zijn. Chris wil niet mee zwemmen. Haar lijkt het te ver.
Zodra er een groepje vertrekt ga ik ook in het water. Dat is koud en eenmaal voorbij het ondiepe water is het echt koud. Ik ben echt blij dat ik aan de Phantom ben en op het dek lekker in het zonnetje terug kan opwarmen. Eenmaal opgewarmd voel ik me tiptop en ben ik blij dat ik mee naar de boot gezwommen ben. Het geeft wel een kick. Chris brengt de rugzakken en m’n schoenen terug mee met het motorbootje. Een mooie dagtocht.
Op de terugtocht passeren we een flatgebouw hoog cruseschip. Een echte fabriek. De schipper vertelt dat ze op zo’n boot gewoon de prijs die wij voor een excursie betalen verdubbelen. Je kan ze toch alleen maar aan boord boeken. Ze noemt de toeristen op zo’n boot “the newly wed or nearly dead”.
De avond sluiten we af met een lekkere Thai. Als we dan ook nog eens alle eerder gekochte flessen wijn leeg maken is het feest compleet.

  • 28 November 2012 - 11:25

    Els:

    Naar de kust zwemmen is waarschijnlijk iets gemakkelijker dan terug naar de boot, of zou het niets uitmaken?

  • 28 November 2012 - 11:26

    Els:

    Naar de kust zwemmen is waarschijnlijk iets gemakkelijker dan terug naar de boot, of zou het niets uitmaken?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Paihia

Nieuw Zeeland

Groeps rondreis in Nieuw Zeeland met Sawadee

Recente Reisverslagen:

17 Januari 2013

fotoalbum

21 December 2012

Thuis

19 December 2012

Einde

18 December 2012

Steampunk capital

17 December 2012

Students gone home
Theo & Chris

Actief sinds 01 Nov. 2012
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 21645

Voorgaande reizen:

21 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Faeröer

22 November 2012 - 21 December 2012

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: